17 listopada 2018

Super ciasto na pizzę

Myślałam, że mam bardzo dobre ciasto na pizzę. Owszem, bo jest bardzo dobre, ale ten przepis to po prostu R-E-W-E-L-A-C-J-A!!!


Składniki:

25 g świeżych drożdży
150 ml ciepłej wody
1/2 łyżeczki cukru
250 g mąki pszennej
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżka oleju

Sposób wykonania:

1. Drożdże rozrobić z cukrem, dodać trochę ciepłej wod y i łyżkę mąki. Wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
2. Mąkę przesiać, dodać rozczyn, resztę wody, olej i sól. Wyrobić ciasto. Można odstawić chwilę do podrośnięcia, ale nie ma takiej potrzeby.
3. Ciasto wyłożyć na blaszkę i palcami uformować kształt koła lub kwadratu. Posmarować sosem lub koncentratem pomidorowym, posypać ziołami i odstawić na 5-10 mniut. Po tym czasie nałożyć ulubione składniki i piec w 220 st.C przez 10-15 minut.

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda na pyszne,ja robię z mąki krupczatki, jest wtedy bardziej krucha, kuzynka z Włoch mi doradziła ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i prosty przepis na domowe pizzowe ciasto. Uwielbiam robić w domu pizzę, więc na pewno skorzystam :) Tylko zamieniłabym tę pszenną mąkę na jakąś inną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie porcja za mała 😂 jak robić to minimum z podwójnej 🤣 polecam! Dziś kolejny raz będę robić 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!