2 lutego 2018

Kruche ciasteczka z gotowanymi żółtkami

Witajcie! Dziś dopiero zauważyłam, że to już za tydzień Tłusty Czwartek! Jak ten czas szybko leci... Dziś podrzucam Wam propozycję nie smażoną, ale pieczoną - kruche ciasteczka z dodatkiem gotowanych żółtek :) Przepis dostałam od mamy.


Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru pudru
2/3 kostki margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 surowe żółtko
3 ugotowane żółtka
ok. 2 łyżki śmietany (ile zabierze ciasto)

Sposób przygotowania:

1. Zimną margarynę, cukier puder, mąkę i proszek do pieczenia posiekać nożem na stolnicy. Następnie dodać 1 surowe żółtko, 3 ugotowane żółtka i śmietanę, wyrobić gładkie ciasto. Schłodzić przez 30 mniut w lodówce.
2. Ciasto rozwałkować, wykrawać dowolne kształty, ciasteczka posmarować białkiem i posypać cukrem kryształem.
3. Piec 10-15 minut w 180-190 st.C.

Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Pyszne, domowe ciasteczka. Jednak te stare, sprawdzone przepisy są doskonałe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. juz od jakiegoś czasu mam w planie takie ciasteczka na gotowanych żółtkach zrobic. Pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczka są niesamowicie pyszne! A moje córeczki zachwycone przepisem z którym same sobie poradziły;) na pewno spróbuję innych twoich przepisów, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje za przemily komentarz!
    Pozdrawiam i Mame i córki gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego to ciasto wyglada jak skóra z cellulitem a nie jest gładka,co robię źle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😂😂😂kto to wie? Pewnie coś robisz źle 😅

      Usuń
    2. Witam wszystko jest ok poprostu w cieście zachodzi reakcja proszek że śmietaną, poprostu rosną,. Można dodać do śmietany amoniak 1 łyżeczkę, rozmiesz w wlac do CIASTAwyrabiającego POZDRAWIAM, I PRZED UPIECZENIEM CIASTKO TRZEBA UMOCZYS W BIAŁKI I CUKRZE KRYSZTAL

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!