10 listopada 2017

Cynamonowo-migdałowe ciasto na jogurcie

Witajcie. Od dłuższego czasu to ciasto było na mojej liście "do zrobienia". Przepis pochodzi ze strony Moje wypieki. Trochę się go bałam, głównie ze względu na komentarze, iż może wyjść zakalec. Ale tajemnicą udanego jogurtowego ciasta jest temperatura składników - powinny mieć wszystkie temperaturę pokojową. Dodatkowo, ciasto mieszamy tylko w jednym kierunku. I udało się. Bardzo zachęcam Was do upieczenia tego ciacha. To ciasto jogurtowe z mielonymi migdałami i cynamonem, a na wierzch dodatkowo wyłożyłam cienko pokrojone jabłko. Smak ma naprawdę rewelacyjny.


Składniki:

1 czubata szklanka mąki
2/3 szklanki mielonych migdałów
2 jajka
2/3 szklanki oleju rzepakowego
1 szklanka jogurtu naturalnego
1/2 szklanki cukru
1 płaska łyżka cynamonu
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 kopiasta łyżka miodu
ewentualnie 1 jabłko lub gruszka

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
2. Jajka, płynny miód, jogurt i olej dokładnie wymieszać widelcem.
3. W innej misce wymieszać mąkę, migdały, cukier, cynamon proszek, sodę. Suche składniki wsypać do mokrych, wymieszać widelcem (mieszamy tylko w jedną stronę) do połączenia się składników. Ciasto przelać do kwadratowej formy (22x22cm) lub tortownicy (śr.22-24cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Ewentualnie na wierzch ułożyć cienkie plasterki jabłka lub gruszki.
4. Piec w 170 st.C przez 35-40 minut (najlepiej do suchego patyczka).
5. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki z moimi zmianami 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!