16 marca 2021

Kruche ciasteczka na smalcu

 Fantastyczne kruche ciasteczka. Kruchości nadaje im właśnie smalec, dlatego nie zamieniajcie go na inny tłuszcz, bo to już nie będzie to samo.

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 200g smalcu
  • 2 łyżki śmietany 12% lub 18%
  • 1/3 szklanka cukru pudru (w oryginale zwykłego cukru)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • + cukier kryształ do posypania ciasteczek

Sposób wykonania:

1. Składniki zagnieść, ciasto zawinąć w folię i schłodzić przynajmniej 30 minut w lodówce.

2. Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 6mm (można też cieniej), wykrawać ciasteczka. Posypać cukrem kryształem i piec w 180 st.C przez 8-10 minut, najlepiej do zrumienienia.

3. Ciasteczka ostudzić na kratce.

Smacznego!

Źródło: Smaker


12 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem, czy można dać smalec gęsi, bo mam go bardzo dużo i chętnie bym go wykorzystała do tych ciasteczek ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie używałam smalcu gęsiego, nie mam pojęcia jak ciastka smakowałyby z takim tłuszczem.

      Usuń
    2. Moźna gęsi smalec. Ja robię. Nie zmienia to smaku

      Usuń
  2. Łooooooooo! Nie pamiętam kiedy jadłem te pyszności <3!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie dodajemy jajek czy zostaly pominiete w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy smalec musi być wcześniej wyjęty z lodówki czy taki prosto z lodówki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję a jakiś proszek do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile sztuk wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zależności od wielkości foremek, tak koło 50-60 sztuk.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!