11 listopada 2019

Bułki pszenne na jogurcie

Od czasu do czasu lubię zrobić jakieś domowe pieczywko.


Składniki (na 10 sztuk):

20g świeżych drożdży
200 ml jogurtu naturalnego
100 ml wody
1 łyżka miodu
2 łyżki oleju
1 łyżeczka soli
460 g mąki pszennej (typ 550)
1 jajko

Sposób wykonania:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
1. Zrobić zaczyn: drożdże połączyć z wodą, połową jogurtu, miodem i 1 łyżką mąki. Wymieszać i odstawić do podrośnięcia.
2. Wyrośnięty zaczyn połączyć z pozostałymi składnikami, wymieszać, miskę z ciastem przykryć folią na 30 minut.
3. Blat posmarować olejem, wyrobić na nim chwilę ciasto, utworzyć wałek 60x8cm. Mocno posypać mąką, nożem odcinać bułeczki. Bułki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem w odstępach, przykryć ściereczką na 30 minut.
4. Przed pieczeniem umieścić na dnie piekarnika kokilkę z wodą. Bułki piec w 180 st.C przez 12-15 minut. Studzić na kratce.

Smacznego!!!

Źródło: Pinterest

7 komentarzy:

  1. Dzień dobry, bardzo podoba mi się pani blog i będę z niego korzystać. Robiła kiedyś pani bulion warzywny do zamknięcia w słoiku i spiżarni? Zofia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Niestety nigdy takiego bulionu nie robiłam.
      Zapraszam na bloga jak najczęściej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Takie babeczki robiła moja babcia, są przepyszneeeee ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. do zaczynu zimna czy ciepła woda? - aga

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!