24 sierpnia 2018

Dzbanek filtrujący Aquaphor

Witajcie. Jakieś 3-4 tygodnie temu dostałam dzbanek filtrujący Aquaphor Jasper. Zawsze zastanawiałam się, czy filtrowanie ma sens, więc postanowiłam go trochę potestować.


Wkłady filtrujące AQUAPHOR znacznie zmniejszają ilość najbardziej szkodliwych substancji znajdujących się w wodzie wodociągowej. Według producenta filtry usuwają z wody metale ciężkie, chlor, żelazo, związki organiczne, pestycydy oraz nadmierną twardość wody. Jeden wkład filtrujący w cenie średniej klasy zgrzewki wody butelkowej wystarcza na przefiltrowanie nawet 200 litrów wody. Ilość oczywiście będzie zależna od tego, jakiej jakości woda płynie w naszych kranach.



Na początek kilka danych technicznych:

Dane techniczne
Pojemność dzbanka: 2.8 L
Pojemność wody filtrowanej: 1.5 L
Szybkość filtracji: 3-10 min
Rodzaj pokrywki: otwierana
Wymienny wkład filtrujący: B25
Wydajność wkładu: 200 L
Wymiana wkładu filtrującego: co 2 miesiące
Wskaźnik zużycia wkładu: mechaniczny

Dzbanek posiada wbudowany mechaniczny licznik, który ułatwia kontrolę terminowej wymiany wkładu filtrującego.
Mój dzbanek ma uniwersalny wkład Aquaphor B25 Mg Maxfor. To wkład, który poza filtrowaniem wody, wzbogaca ją w magnez. To pozwala na zachowanie w wodzie odpowiednich proporcji minerału, nie przyczyniając się do zwiększania twardości wody i wytrącenia się kamienia.


A jak u nas wygląda wykorzystywanie dzbanka? Weszło już mi to w krew ;-) Rzeczywiście woda jest lepszej jakości i można ją pić zaraz po przefiltrowaniu. Najbardziej przekonało mnie stosowanie przefiltrowanej i następnie przegotowanej wody do przygotowywania herbaty. A dlaczego? Głównie ze względu na wygląd filiżanek po wypiciu napoju. Spójrzcie na zdjęcia poniżej.


W obu filiżankach przygotowałam ten sam rodzaj herbaty - czarnej z aromatem cytrynowym. W filiżance po lewej stronie była herbata zaparzona wodą przefiltrowaną, a w prawej filiżance przegotowaną wodą kranówką. Efekt jest widoczny gołym okiem. Sama byłam zaskoczona taką różnicą. Nalot w prawej filiżance wygląda naprawdę nieciekawie...
Popijając obie herbaty na przemian czuć również różnicę w smaku. Ta przygotowana z wody filtrowanej jest zdecydowanie bardziej smaczna i aromatyczna. Jeszcze bardziej przekonało mnie to wszystko do filtrowania wody.
A Was zapraszam na stronę AQUAPHOR, gdzie możecie znaleźć inne cenne informacje.
Jeśli jeszcze się zastanawiacie nad zakupem takiego dzbanka, to mam nadzieję, że choć troszkę Was przekonałam, że warto taki dzbanek nabyć.


Dziękuję producentowi dzbanków AQUAPHOR za możliwość przetestowania produktu.


3 komentarze:

  1. Jakiś czas temu, przy okazji Biedronkowej promocji na butelki i filtry dafi, kupiłem Synowi i może to przypadek, może nie ( nie wiem ), ale po około 2-3 tygodniach picia tylko tej wody, dostał okropnej biegunki i niestety zrezygnowaliśmy :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Bo ważne jest to, aby odpowiednio nawodniać organizm. A słyszeliście przykładowo o wodzie alkaicznej https://ideau.pl - według mnie warto po nią sięgnąć, ponieważ nawet lepiej nawadnia organizm, jak zwykła woda. Poza tym korzystnie wpływa na kwasowość organizmu, dostarcza dużo tlenu do krwi, czy też poprawia metabolizm.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!