13 sierpnia 2018

Placek ze śliwkami

To już kolejne ciasto ze śliwkami na blogu. To mi bardzo przypadło do gustu, bo samo ciasto jest dość gęste i dzięki temu śliwki nie zatapiają się podczas pieczenia. Będzie idealne również do innych owoców.


Składniki:

5 jajek
250 g masła / margaryny
1/2 kg mąki pszennej
1 i 1/3 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki śmietany 18%

+ 1/2 kg śliwek (u mnie węgierki)

Sposób przygotowania:

1. Masło lub margarynę rozpuścić w rondelku pozostawić do wystudzenia.
2. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
3. Śliwki umyć, wypestkować.
4. Jajka z cukrami zmiksować na puch.  dodać margarynę, zmiksować.
5. Partiami dodawać mąkę, a na końcu śmietanę.
6. Ciasto wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na wierzch ułożyć śliwki skórkami do dołu. Piec w 180st.C przez 40 minut - do suchego patyczka.

Smacznego!!!

Źródło: Domowe potrawy

Zapraszam na inne ciasta ze śliwkami, które już są na blogu. Klikając na link zobaczycie jeszcze inne przepisy z dodatkiem śliwek - nie tylko słodkości.




 

2 komentarze:

  1. Ale pięknie wyrosło! :) Uwielbiam takie ciasta! Z pewnością w ciągu tego tygodnia postaram się je upiec :) Ciekawe jak mi wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!