6 sierpnia 2018

Jogurtina z owocami i galaretką

Na przepis na to ciasto bez pieczenia natrafiłam przypadkiem w jednej z gazet. Bardzo mi się spodobał, bo wydawał się szybki i łatwy do przygotowania. I taki w rzeczywistości jest. Dodałam owoce jakie akurat miałam pod ręką. Od siebie dołożyłam jeszcze galaretkę na wierzch i dzięki temu ciasto jest jeszcze bardziej kolorowe i orzeźwiające. Bardzo Wam polecam - to deser w sam raz na panujące upały. Wszak to prawdziwy smak lata.


Składniki:

700 g gęstego jogurtu naturalnego
250 g śmietanki 30%
4-5 łyżek cukru pudru
2 czubate łyżki żelatyny
1 puszka brzoskwiń
250 g malin
200 g truskawek
2 galaretki bananowe

Sposób przygotowania:

1. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody. Ostudzić.
2. Truskawki i brzoskwinie pokroić na kawałki (część brzoskwiń odłożyć do dekoracji).
3. Schłodzoną kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Dodać jogurt i dokładnie zmiksować.
4. Do masy dodać ostudzoną żelatynę i dokładnie zmiksować. Dorzucić maliny, truskawki i brzoskwinie. Całość zamieszać łyżką.
5. Masę przełożyć do tortownicy (u mnie silikonowa ze szklanym dnem o średnicy 23cm). Wyrównać i włożyć do lodówki. Kiedy stężeje na wierzch ułożyć pokrojone brzoskwinie lub inne owoce.
6. Obie galaretki rozpuścić 500 ml gorącej wody. Ostudzić. Zimną, lekko tężącą galaretkę wylać na owoce. Schłodzić do lodówki.

Smacznego!!!

Źródło: Ciasta z owocami, Gotuj krok po kroku

8 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!