1 grudnia 2016

Skórka pomarańczowa zasypana cukrem

Nie ma chyba łatwiejszego przepisu na domową skórkę pomarańczy do wszelkich wypieków. Niegdyś robiłam taką kandyzowaną gotowaną w cukrowym syropie, ale myślę, że ta jest bardziej aromatyczna i lepsza.


Składniki:

dowolna ilość skórki z pomarańczy
cukier

Sposób wykonania:

1. Skórkę pomarańczową wyszorować szczoteczką, sparzyć wrzątkiem. Dokładnie odciąć albedo (białą część) i pokroić w kosteczkę wedle uznania.
2. Na dno słoiczka wyłożyć część skórki, przysypać cukrem i ugnieść. Na to kolejna warstwa skórki, potem cukier i tak do wyczerpania składników. Ostatnią warstwą ma być nieco grubsza warstwa cukru niż wcześniej.
3. Cukier rozpuści się, gdy skórka zacznie mięknąć. Tak przygotowaną skórkę przechowuję w lodówce. Można na bieżąco dodawać kolejne warstwy skórki i zasypywać cukrem.

Polecam i smacznego!

11 komentarzy:

  1. jak dlugo mozna ją przechowywac??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lodowce baaardzo dlugo. Moja ma juz ponad rok i jest super :-)

      Usuń
    2. super!!! jedna warstwa juz stoi w lodówce

      Usuń
    3. Mój tata robił taka 30 lat temu. Przechowywana w piwnicy,a ostatnie 4 lata w kredensie. Dzusiaj upiekłem z nią ciasto drożdżowe. Cały czas trzyma fason i aromat.

      Usuń
    4. To prawda. Ja mam cały czas, tylko dodaje świeżą skórkę, mieszam i zasypuje cukrem.

      Usuń
  2. Domowa najlepsza :) Nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak domowa. Ma piękny aromat. Pachnie pomarańcza a nie sztucznymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyda się do świątecznych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego wszyscy polecają wyciąć albedo, przecież w nim jest bardzo dużo witaminy PP? Moja mama nigdy nie wycinała i skórka wcale nie była gorzka, była tak pyszna, że mama chowała ją przede mną 😂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!