29 listopada 2016

Piernik z kremem cytrynowym

Oto ciasto według receptury mojej mamy i jedno z ulubionych ciast mojej córki.


Składniki:

Ciasto:
3 szklanki mąki
2 niepełne szklanki cukru
2 szklanki mleka
1,5 kostki margaryny
3 jajka
3 łyżki powideł (u mnie z czarnej porzeczki)
3 łyżki kakao
2 łyżeczki sody
5 dag rodzynek
5 dag posiekanych orzechów
przyprawa do piernika

Krem:
1 kostka masła
2-3 łyżki cukru pudru
1 galaretka cytrynowa
3/4 szklanki wrzątku

Sposób przygotowania:

1. Miękką margarynę utrzeć z cukrem na puch, następnie dodawać stopniowo po jednym żółtku, a później partiami następne składniki. Na koniec dodać pianę ubitą z białek i delikatnie wymieszać całość. Ciasto wyłożyć na blachę wyłożoną papierem i piec w 180 st.C przez ok 50 minut.
2. Zrobić krem, we wrzątku rozpuścić galaretkę i odstawić do lekkiego stężenia.
3. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na puch, potem dodać tężącą galaretkę i dokładnie zmiksować całość. Masę odstawić, by trochę stężała.
4. Wierzch dobrze wystudzonego ciasta posmarować kremem. Posypać tartą czekoladą.

Smacznego!!!

9 komentarzy:

  1. Wyglada obłędnie i bardzo soczyście. Warty wypróbowania na święta! Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasto, na pewno jest bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wyrósł, wygląda rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis. Zrobiłam na próbe w ten weekend. Ląduje w ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ogromna ochote zrobic to ciacho, jakie sa wymiary blaszki na piane skladniki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieraz słyszałam o tym kremie masło+galaretka. Nie mam odwagi wypróbować... nie wiem czemu. Boję się, ze całość mi się zwarzy :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!