25 lipca 2016

Ogórki konserwowe z miodem II

Rzadziej ostatnio publikuję, to za sprawą przeprowadzki. Ale powoli wszystko dochodzi do ładu i składu i mam nadzieję, że znajdę więcej czasu na pisanie :)
Tymczasem udało mi się zrobić zapasy ogórków kiszonych oraz nieco odmienione ogórki konserwowe w miodowej zalewie. Podobny przepis już na blogu jest, w tym odrobinę więcej miodu, więc to coś dla smakoszy :) Zapraszam!


Składniki:

2 kg drobnych ogórków

Zalewa:
6 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
12 łyżek cukru
1 pełna łyżka soli
pół łyżeczki ziaren pieprzu
1 łyżka ziaren gorczycy
3 łyżki miodu
2 łyżki oleju

Dodatkowo do słoików:
gałązka kopru
kawałek chrzanu
ząbek czosnku
kilka plastrów marchewki
liść laurowy
4-5 kulek ziela angielskiego

Sposób przygotowania:

1. Ogórki umyć.
2. Przygotować słoiki, umyć, sparzyć, do środka włożyć gałązkę kopru, kawałek chrzanu, ząbek czosnku, kilka plastrów marchewki, liść laurowy i 4-5 kulek ziela angielskiego. Włożyć ogórki.
3. Zalewę zagotować (poza miodem i olejem). Gotować minutkę, wyłączyć, a następnie dodać miód i olej, zamieszać. Gorącą zalewą zalewać słoiki, mocno zakręcić i pasteryzować 10 minut.

Z podanej porcji wyszło mi 6 słoików (takie jak na zdjęciach).

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Dziękuję za przepis :) Zazwyczaj natrafiałam tylko na małosolne i kiszone, ale nie widziałam sensownych przepisów na konserwowe ogórki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Njalepszy przepis jaki znalazłam i wprowadziła w życie. W tym roku robie właśnie te kornoszonyII. Najlepsze. Przepis i Twoją stronę poleciłam mamie. Ogórki z miodem tez mega. Sałatka Szwecka lepsze niż ze sklepu, a buraczki cwiklowe miód w gębie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wypróbowałaś już kilka przepisów i przypadły do gustu :) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!