9 lipca 2016

Kotlety siekane z cukinią i marchewką

Siekane kotlety to świetny pomysł na przemycanie warzyw dla niejadków. U nas się sprawdziło :) Teraz młoda cukinia jest najpyszniejsza, dlatego polecam serdecznie taki obiad. 



Składniki:

1 młoda cukinia
1 marchewka
1 cebula
500 g piersi z kurczaka
sól, pieprz
2 jajka
3-4 łyżki mąki
1 ząbek czosnku

Sposób przygotowania:

1. Cukinie umyć. Marchew obrać, warzywa zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
2. Piersi z kurczaka umyć, pokroić w drobną kostkę.
3. Cebulę drobno posiekać.
4. Dodać jajka, mąkę, przyprawy i zmiażdżony ząbek czosnku, wszystko wymieszać.
5. Odstawić masę do lodówki na 30 minut. Rozgrzać olej, nakładać porcje ciasta na olej, smażyć na złoto z obu stron.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Bardzo sprytny pomysł na "przemycanie" mięsa dzieciom. Pewnie pyszne, a jakże pożywne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawe kotleciki. Chętnie wypróbuję, mimo że mnie warzyw nie trzeba przemycać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię cukinie, przyrządzałem ją już na wiele sposobów, ale ten naprawdę fajny, prosty, przyjemny i baardzoo smaczny, warzywaa górą ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam podobne,bardzo smaczne. Zamiast cukini mozna dodać patisona albo pieczarki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiego oleju najczęściej używasz?

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam i coś nie chciało mi się to kleić, rozlatywaly się, ale dodałam jeszcze jedno jajko i więcej mąki i wyszły przepyszne !! Podejrzewam że miałam za dużą cukinię no i nie odcisnęłam jej po starciu, ale jak na pierwszy raz to i tak wyszły mega dobre!!! Cala rodzinka zachwycona, na pewno zrobię nie jeden raz bo mam dużo cukinii ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To rzeczywiscie kwestia wielkosci cukinii :-) fajnie, ze kotleciki smakowaly. Zapraszam tez po inne pomysly na cukinię. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Kolejne danie z cukini. Kotleciki są przepyszne. Kate

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!