5 lipca 2016

Nalewka truskawkowa

Nalewki są bardzo proste do zrobienia, wręcz same się robią, tylko to czekanie... W tym tygodniu zlałam i przefiltrowałam nalewkę truskawkową, pięknie pachnie, ma śliczny kolor, ale musi jeszcze swoje odstać, eh... :)


Składniki:

1 kg truskawek
1/2 kg cukru
0,5 l wódki (lub pół na pół ze spirytusem, jeśli ktoś woli mocniejszy trunek)
1 cytryna (opcjonalnie dla zachowania koloru)

Sposób wykonania:

1. Truskawki odszypułkować, umyć osuszyć. Przełożyć do słoja, zalać alkoholem i odstawić w słoneczne miejsce (np. na parapet) na 2 tygodnie.
2. Po tym czasie zlać wódkę do butelki, a truskawki zasypać cukrem, ostawić na 1 tydzień, codziennie wstrząsnąć słojem, by cukier się rozpuścił.
3. Po tygodniu zlać syrop z truskawek, wymieszać ze wcześniej zlaną wódką, dodać sok wyciśnięty z cytryny i przefiltrować nalewkę przez np. filtry do kawy.
4. Nalewkę zlać do butelek, odłożyć w ciemne miejsce na 3 miesiące.
5. Z podanych proporcji wyszło mi nieco ponad litr trunku.

Na zdrowie!

4 komentarze:

  1. Ale piękny kolor. Taka nalewka w chłodne wieczory jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam pierwszy raz, ale szykuję się na wiśniową!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam nalewkę truskawkową, a raczej mój mąż pychota :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!