29 lipca 2016

Fasolka szparagowa z marchewką i cebulą do słoików

Kilka dni temu zerwałam ostatnią porcję fasolki szparagowej ze swojej działeczki. Robiłam ją już kilka razy do obiadu i tym razem postanowiłam zamknąć ją w słoikach w towarzystwie innych warzyw. To dość stary przepis, wzięty jeszcze z maminych notatek. Taka fasolka świetnie smakuje na zimno jak i na ciepło po podgrzaniu. Nadaje się i jako jarzynka do obiadu i w sam raz do bułki na śniadanie czy kolację. Bardzo polecam.


Składniki:

2 kg fasolki szparagowej (u mnie mieszana zielona i żółta)
1 kg marchewki
1 kg cebuli
2 małe słoiczki koncentratu pomidorowego (najlepiej Pudliszki)

Zalewa:
1/2 szklanki wody
1 i 1/3 szklanki oleju
3 łyżki cukru
2 łyżki octu
2 płaskie łyżki soli (+1 łyżka soli do ugotowania fasolki)

Sposób przygotowania:

1. Fasolkę umyć, odciąć końce, pokroić na mniejsze kawałki (2-3 cm). Fasolkę ugotować we wrzątku z 1 łyżką soli. Odcedzić.
2. Marchew obrać, zetrzeć na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Marchew przełożyć do garnka, dodać 1 i 1/3 szklanki oleju oraz 1/2 szklanki wody i dusić. Następnie dodać cebulę pokrojoną w małe talarki i całość dusić do miękkości.
3. Pod koniec dodać koncentrat pomidorowy, cukier, ocet i sól, wymieszać i dorzucić fasolkę. Całość minutkę pogotować. Fasolkę przełożyć do przygotowanych wcześniej słoików, docisnąć i zakręcić. Słoiki krótko pasteryzować - wystarczy 5 minut.

Z podanej porcji wychodzi ok 12 słoików wielkości jak na załączonych zdjęciach.

Smacznego!!!

18 komentarzy:

  1. Jadłam i już też zrobiłam w słoiki,pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo polecam robię ją od kilku lat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak nadziane słoiczki to skarb. Świetny przepis. Uwielbiam fasolkę i taką z działki i taką ze słoika. Aż nabrałam ochoty, żeby też robić do słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilem na probe z polowy porcji. Nic nie zapasteryzowalem, bo ... zjedlismy na biezaco. Genialny przepis - Zrobie na zime przynajmniej z podwojnej porcji.
    Dzieki i pozdrawiam, Mirek

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam jaka pojemnosc jest tych sloiczkow koncentratu pomidorowego?

    OdpowiedzUsuń
  6. Na zimę będzie jak znalazł :-) prawdziwy smak lata :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy mozna uzyc fasolki zamrozonej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że tak, choć na 100% pewna nie jestem.

      Usuń
  8. Pyszna musze pare sloiczkow zrobic

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam okazję wypróbować ten przepis i faktycznie muszę stwierdzić, że jest przepyszny. Połączenie marchewki z czarną fasolą jest genialne! :) Natomiast polecam kupować składniki w sklepach ze zdrową żywnością - wtedy takie dania są nie tylko smaczne, ale również zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ze swojej fasolki z ogródka więc jeszcze lepsza niż ta 'eko' ze sklepu.

      Usuń
  10. Zrobiłam i jestem zachwycona. Pyszna to stanowczo za mało powiedziane. Jest rewelacyjna. Będą korzystać z tego przepisu i chętnie polecę go znajomym.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!