22 stycznia 2015

Leniwe

Dzisiaj klasyk - pierogi leniwe. Składniki podaję orientacyjnie, ponieważ dużo będzie zależało od sera jakiego użyjemy do leniwych. My jadamy z roztopionym masełkiem i posypane cukrem - smak dzieciństwa :)


Składniki:
1 kostka sera - u mnie ser półtłusty 350g (Trzebownisko)
1 niepełna szklanka mąki pszennej
1-2 małe jajka
szczypta soli
łyżka cukru

Sposób wykonania:

1. Ser rozdrabniamy widelcem, dodajemy jajka, cukier i sól i stopniowo dodajemy mąkę - zagniatamy ciasto. Ciasto powinno być lekko klejące.
2. Z ciasta formujemy wałek, kroimy ukośnie kluski.
3. Gotujemy wodę z dodatkiem soli, na wrzątek rzucamy porcjami kluski, gotujemy na małym ogniu do momentu, aż wypłyną na wierzch. Wyciągamy łyżką cedzakową.
4. Podajemy polane roztopionym masłem i oprószone cukrem.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam leniwe!
    W sam raz na czas, kiedy nie ma sie juz kompletnie pomyslu na obiad!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często je robię wtedy, gdy nie mam nic na obiad, gdyż przygotowuje się je błyskawicznie, a przy tym jakie są smaczne :-) szczególnie lubią je dzieci :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile mniej więcej wychodzi klusek z jednej porcji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc takich małych leniwych to nigdy nie licze. W każdym razie u nas to 4 - 5 porcji.

      Usuń
  4. Na taką ilość sera za duzo mąki i wystarczy 1 jajko tylko,bobędą twarde jak kamień.Wiem z doświadczenia bo robie od wielu lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez robie od lat i jeszcze mi sie nie zdarzylo by z tego przepisu wyszly twarde jak kamien.

      Usuń
  5. Pyszne, robię bardzo często. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. To moj debiut jeśli chodzi o leniwe. Wyszły super. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!