16 marca 2019

Tort czekoladowo-śliwkowy

To jeden z pyszniejszych tortów jakie robiłam i jadłam. To biszkopt kakaowy przełożony masą śmietankową oraz powidłami śliwkowymi. Tort można nasączyć kawą (nawet z dodatkiem jakiegoś alkoholu). U mnie był w wersji dla dzieci, więc nasączyłam go mocnym naparem z herbaty. Jeśli lubicie wilgotne torty, ten z pewnością przypadnie wam do gustu.


Składniki:

Biszkopt (tortownica o średnicy 24cm): 
5 jajek
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej (użyłam Szymanowskiej uniwersalnej)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżki kakao

Krem:
1 serek mascarpone (250g)
400 ml śmietany 30%
1 łyżka cukru pudru
50 g mlecznej czekolady, startej na tarce

+1 słoik powideł śliwkowych

Nasączenie:
mocny napar z herbaty lub kawa / kawa z likierem lub innym alkoholem

Dekoracja:
50-70 g czekolady mlecznej lub deserowej startej na tarce - do posypania boków


Sposób wykonania:

1. Z podanych składników zrobić biszkopt. Upiec, ostudzić i przekroić na 3 blaty.
2. Przygotować krem: śmietanę ubić razem z serkiem mascarpone i cukrem pudrem, aż masa zrobi się gęsta. Na koniec wmieszać za pomocą szpatułki tartą czekoladę.
3. Przełożyć tort (od dołu): biszkopt - nasączyć dowolnym naparem - 1/2 słoika powideł śliwkowych - 1/3 kremu śmietankowego - biszkopt - nasączyć dowolnym naparem - 1/2 słoika powideł śliwkowych - 1/3 kremu śmietankowego - biszkopt - nasączenie. Tort posmarować pozostałą częścią kremu. Udekorować tartą czekoladą. Schłodzić w lodówce.

Smacznego!!!

Inspiracje: Smaki na talerzu, Moje wypieki

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!