7 maja 2022

Babka zebra

 Zapraszam po prostu przepis na babkę w paseczki czyli zebrę. Upiekłam ją w tortownicy z kominem o średnicy 24cm. Ciasto można upiec w zwykłej tortownicy o tej samej średnicy lub nieco mniejszej.


Składniki:

  • 5 jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2,5 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki oleju
  • aromat waniliowy lub śmietankowy
  • 1 szklanki wody gazowanej
  • 2-3 łyżki kakao

Sposób przygotowania: 

1. Białka ubić ze szczyptą soli, dodać partiami cukier, a potem żółtka. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia.

2. Następnie wlać olej i dowolny aromat, a na końcu wodę gazowaną. Ciasto podzielić na pół. Do jednej części dodać kakao, a do drugiej łyżkę mąki. 

3. Blaszkę posmarować masłem lub margaryną, posypać bułką tartą. Na przemian nakładać łyżką ciasto, raz ciemne raz jasne.

4. Piec w 180*C przez około 50 minut, a najlepiej do suchego patyczka.

5. Po upieczeniu i wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem lub polukrować. U mnie była polewa z białej czekolady.

Smacznego 🙂

5 komentarzy:

  1. Jestem wielką fanką takich zeber.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię zebrę, kiedy nie mam składników na bardziej finezyjne ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Składniki bardzo podstawowe, a każdy zajada się takimi ciastami 😉

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!