22 września 2020

Ciasto ze śliwkami i zalewą śmietanową

 Pyszne aromatyczne ciasto, które już miałam od dawna na oku. 

Składniki (mała blaszka 24x28cm):

Ciasto:

  • 280 g mąki pszennej tortowej
  • 150 g masła / margaryny
  • 4 płaskie łyżki cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko

Zalewa:

  • 3/4 szklanki kwaśnej śmietany 18%
  • 2 jajka
  • 1 cukier wanilinowy
  • 80 g cukru

Dodatkowo:

  • ok 400-500 g śliwek

Sposób wykonania:

1. Składniki na ciasto \zagniatamy jak na kruche. Wylepiamy blaszkę tworząc po bokach rant na wysokość ok 1,5cm. Ciasto nakłuć widelcem.

2. Na cieście ułożyć połówki śliwek obok siebie. Całość zapiec ok 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st.C. 

3. W międzyczasie składniki na zalewę zmiksować do połączenia się składników. Jak ciasto ze śliwkami się podpiecze, otwieramy piekarnik i zalewamy ciasto zalewą. Całość zapiekamy jeszcze 45 minut. 10 minut przed końcem pieczenia można włączyć termoobieg, by wierzch się zarumienił. 

4. Po upieczeniu ciasto całkowicie wystudzić i dopiero wtedy kroić.

Smacznego!!!

Źródło: Z cukrem pudrem


2 komentarze:

  1. Moje ulubione ciasto ślikowe :) Z taką zalewą jeszcze nie robiłam / jadłam, ale na pewno chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!