19 grudnia 2018

Pierniki

I na choinkę i do zjedzenia ;-) Pierniczków nigdy dość!


Składniki:

1/4 szklanki miodu
80 g masła
1/2 szklanki cukru pudru
2 i 1/4 szklanki mąki pszennej (można pół na pół z krupczatką)
1 jajko
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki dobrej przyprawy do pierników

Sposób przygotowania:

1. Masło, miód i cukier umieścić w garnuszku i rozpuścić. Odstawić do przestudzenia.
2. wszystkie składniki zagnieść. Jeśli ciasto jest za sypnie, należy dodać miodu, a jeśli zbyt klejące to podsypać mąką.
3. Wałkować na 2-3 mm i wycinać pierniczki. Piec8-10 minut w 180 st.C. Wystudzić na kratce.
4. Pierniki można polukrować. Moje akurat były wycinane foremkami ze wyżłobieniami, więc darowałam sobie dodatkowe dekoracje. 

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki

2 komentarze:

  1. Ale ładnie wyglądają! Te foremki są ciekawe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, pierniczków nigdy dość. Ten pierniczkowy aromat, który roznosi się po domu wprawia wszystkich w taką świąteczną magię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!