24 listopada 2018

Ciasto z orzechami, jabłkami i żurawiną

Ciasto to zrobiłam na bazie znanej wiewiórki (KLIK). Dodałam więcej jabłek, orzechów i rodzynki zamieniłam na żurawinę. I upiekłam w keksówce.


Składniki na 1 keksówkę:

4 jajka
1 szklanka cukru
1/2 kostki margaryny
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
3/4 szklanki grubo siekanych orzechów
1/2 szklanki żurawiny
3 jabłka odmiany szara reneta

Sposób wykonania:

1. Margarynę roztopić, przestudzić.
2. Jajka ubić na puch z cukrem.
3. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodawać do ciasto na przemian z margaryną. Na koniec dodać orzechy, pokrojone w kostkę jabłka i żurawinę i wymieszać łyżką.
4. Ciasto przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 st.C przez 50-60 minut - do suchego patyczka.

Smacznego!!!



4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!