20 listopada 2018

Pierniczki na drożdżach

Lubię korzystać z nowych przepisów. Tym razem w ruch poszły pierniczki z dodatkiem drożdży. Wyszły bardzo dobre. U mnie na zdjęciach bez dekoracji, ale można je oczywiście polukrować. Wychodzą miękkie i nie wymagają leżakowania. Polecam!


Składniki:

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru - nie miałam więc użyłam kryształu - puder jednak będzie lepszy
25 g drożdży
2 łyżeczki przyprawy do pierników
1 łyżeczka sody
1 jajko
40 g masła
1 łyżka miodu

Sposób wykonania:

1. Masło i miód podgrzać do rozpuszczenia, następnie dodać pokruszone drożdże i całość wymieszać. Masę lekko ostudzić.
2. Suche produkty wymieszać ze sobą - czyli mąkę, sodę, cukier puder i przyprawę do pierników.
3. Do suchych składników dodać jajko i przestudzoną masę - całość zagnieść.
4. Ciasto rozwałkować na grubość 5-7mm i wycinać foremkami pierniczki. Przed upieczeniem pierniczki można posmarować rozbełtanym jajkiem - pominęłam ten krok.
5. Piec w 180st.C przez ok 8-10 minut.
6. Po upieczeniu i wystudzeniu można dowolnie udekorować.

Smacznego!!!

Źródło: Gotuj z cukiereczkiem

2 komentarze:

  1. Pyszne pierniczki, o tej porze smakują najlepiej ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie wyglądają a podejrzewam, że smakują jeszcze lepiej :) Z pewnością wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!