2 września 2018

Papryka marynowana z miodem II

Witajcie. Dziś zapraszam Was po nowy pomysł na paprykę konserwową. Wyszła przepyszna, słodka, delikatna, a zarazem aromatyczna. Robiłam ją jakiś miesiąc temu, a wczoraj była degustacja. Po prostu przepyszna. Bardzo Wam polecam!


Składniki:

1,5 kg papryki czerwonej - przed czyszczeniem

Do każdego słoika należy przygotować:
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki gorczycy
2-3 kulki ziela angielskiego
1 liść laurowy
3-4 ziarenka pieprzu czarnego
kawałek korzenia chrzanu

Marynata:
5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
1 szklanka cukru
1 łyżka soli
1 łyżka miodu

Sposób przygotowania:

1. Paprykę umyć, oczyścić, pokroić na mniejsze kawałki. Do każdego wyparzonego słoika włożyć korzeń chrzanu, ząbek czosnku, ziele angielskie, liść laurowy, gorczycę, pieprz i włożyć paprykę.
2. Składniki zalewy zagotować, gorącą zalewą zalać słoiki, mocno zakręcić. Słoiki pasteryzować 10 minut od momentu zagotowania.
3. Robiłam paprykę z podwójnej porcji. Wyszło mi 13 słoików różnej wielkości.

Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Basiu, polecam Ci tak przyrzadzona papryke. Jest naprawde pyszna!

      Usuń
  2. Dziękuję za przypomnienie,ja daje więcej miodu(gryczany) i łyżkę oleju na jeden słoik. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak robię korniszony z miodem, listkiem mięty,plasterkiem imbiru

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam...i wyszło pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu chyba się skuszę, bo chodzi za mną bardzo coś innego z papryką. Te 13 słoiczków wyszło z 3 kg papryki i podwojonej reszty z przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z podwójnej porcji i papryki i zalewy.

      Usuń
    2. Aniu wyszły bomba, nadmiar zalewy zrobiłam kombinację czerwonej kapustki i papryki, zainspirowana Twoim innym przepisem na biała kapustę z papryką. Wyszło też ekstra, mój niejadek sałatkowy zachwycony ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!