11 września 2018

Paluchy

To mój smak dzieciństwa. Paluchy to nic innego jak ciasto na kopytka, tylko uformowane w wałeczki i podawane na słodko z topionym masełkiem i posypane cukrem.


Składniki:

1,2 kg ziemniaków
ok 1,5 szklanki mąki pszennej
1 jajko
sól

Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki obrać, ugotować w lekko osolonym wrzątku, po ugotowaniu odcedzić, odparować i przecisnąć przez praskę.
2. Na stolnicę przełożyć chłodne ziemniaki, dodać mąkę, jajko, troszkę soli i zagnieść ciasto. Gotowe ciasto podzielić na 3-4 części, uformować grubszy wałek, odcinać nożem kawałki ciasta jak na kopytka, a następnie każde kopytko zrolować na stolnicy w wałeczek.
3. Paluchy gotować w osolonym wrzątku do momentu, aż wypłyną na powierzchnię.
4. Podawać z topionym masłem i posypane cukrem.

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. kopytka znam ale takich paluchów jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam, ale ... już poznałam :-) Super apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. To również mój smak dzieciństwa.) U nas były polewane tłuszczykiem z skwarkami, a do tego surówka. Dziękuję za przypomnienie :) W najbliższym czasie zrobie. Pozdrawiam Kate

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!