15 września 2018

Ciasto pyzie

Ciasto to piekłam już naprawdę dawno. Znalazłam przepis w zbiorach receptur siostry Anastazji. Pamiętam jak go miałam piec, to poszukiwałam w sklepach jogurtu owocowego bez owoców, ale mi się nie udało. Kupiłam z kawałkami owoców i ciasto wyszło bez zastrzeżeń. Bardzo smakowało szczególnie dzieciom ;-) A że sezon na jabłka otwarty, więc bardzo polecam to ciasto.


Składniki (blaszka 34x26cm):

Biszkopt:
6 jajek
niepełna szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Masa jabłkowa:
1 kg jabłek
1 galaretka agrestowa
1 łyżka masła
ewentualnie cukier do jabłek - pominęłam

Masa jogurtowa:
1 litr jogurtu owocowego (bez owoców)
1 czerwona galaretka
1 łyżeczka żelatyny
1/4 szklanki wody

Śmietana:
1/2 litra śmietany kremówki
2 łyżeczki żelatyny
3-4 łyżki cukru pudru

Dodatkowo:
paczka okrągłych biszkoptów

Sposób wykonania:

1. Zrobić biszkopt: białka ubić ze szczyptą soli na sztywno, partiami dodawać cukier, potem po jednym żółtku. Na koniec przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie połączyć. Wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, piec w 180 st. C przez 30-40 minut - do suchego patyczka.
2. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce jarzynowej o grubych oczkach. Masło roztopić w garnuszku, dodać jabłka, cukier i chwilkę całość prażyć na wolnym ogniu pod przykryciem. Dodać suchą galaretkę, dokładnie wymieszać i jeszcze chwilkę smażyć. Pozostawić do ostudzenia.
3. Zrobić masę jogurtową: galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stężenia, po czym połączyć z jogurtem.
4. Przełożyć ciasto, od dołu:
biszkopt
masa jabłkowa
okrągłe biszkopty
masa jogurtowa
5. Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody. Ostudzić. Kremówkę ubić na sztywno, dodać cukier i żelatynę. Dokładnie połączyć. Bitą śmietanę przełożyć do rękawa cukierniczego i układać kupkami na masie jogurtowej. Ciasto przechowywać w lodówce.

Smacznego!!!

Źródło: 100 nowych ciast siostry Anastazji
 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!