21 kwietnia 2018

Filet z kurczaka w sosie curry

U nas każda odmiana dla filetu w sosie jest mile widziana.


Składniki:

2 piersi z kurczaka
1-2 łyżki przyprawy curry
1 łyżka słodkiej mielonej papryki
2 cebule
3 ząbki czosnku
sos sojowy do smaku
sól, pieprz
śmietana 18% - 3 pełne łyżki
olej do smażenia
maka do zagęszczenia sosu
gorąca woda

Sposób wykonania:

1. Filety z kurczaka oczyścić, pokroić na dowolne grubsze kawałki, obsmażyć na oleju z obu stron.
2. Cebulę obrać, pokroić w półtalarki, czosnek posiekać i dodać do mięsa. Następnie dodać sosu sojowego, curry, paprykę mieloną i zalać 1 szklanką gorącej wody. Dusić ok 20-25 minut.
3. Mięso wyjąć, w misce wymieszać śmietanę, 1-2 łyżki mąki i trochę zimnej wody, wlać do sosu, gotować i mieszać do zgęstnienia, doprawić solą i pieprzem. Z powrotem włożyć mięso, zagotować i gotowe.

Smacznego!

Źródło: Smak, zapach, kolor...

4 komentarze:

  1. Dałaś curry w paście czy w proszku?
    Apetycznie wyglądają te filety. Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No, to Aniu mamy podobne ostatnio potrawy, bo ja robiłam w niedzielę też w sosie curry , ale polędwiczki drobiowe. Nie zrobiłam zdjęć, więc wpisu u mnie nie będzie. Polecam Twoim czytelnikom...jest to bardzo smaczne...pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię kurczaka w podobny sposób, tylko daję słodką śmietankę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!