23 września 2015

Nutella ze śliwek / Czekośliwka

W ubiegłym roku już nie zdążyłam Wam pokazać przepisu na nutellę ze śliwek więc przedstawiam ją dziś :) Moja mama robi ją już od dobrych kilku lat i od niej też mam na nią przepis.


Składniki:

3 kg śliwek węgierek (waga po wypestkowaniu)
1 kg cukru
domowy cukier waniliowy lub 2 paczki kupnego
10 dag ciemnego kakao

Sposób wykonania:

1. Umyte i wypestkowane śliwki przepuszczamy przez maszynkę do mięsa lub blenderujemy. Przekładamy do garnka z grubym dnem, dodajemy cukier i gotujemy na małym ogniu ok 2 godzin (w zależności od śliwek, masa ogólnie powinna trochę zgęstnieć).
2. Dodajemy cukier waniliowy oraz kakao, dokładnie mieszamy i gotujemy jeszcze 10 minut.
3. Gorącą masę przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy ok 10 minut.
4. Gotowa nutella świetnie smakuje z goframi, naleśnikami, placuszkami, nadaje się też do przekładania ciast kruchych.

Smacznego!!!

Róbmy przetwory!

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis. Śliwki są, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żebym zrobiła taką Nutellę. Pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, genialny przepis! :)
    Taką nutellę mogłabym jeść słoikami! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już robię,sliweczki kupione rano czekały na pomysł ,no i się znalazł :))) dziękuję bardzo.Pozdrawiam, Ela

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!