6 grudnia 2017

Lukier królewski - Royal icing

Każdy o nim zapewne słyszał, wszak lukier królewski do dekoracji świątecznych pierniczków i innych wypieków sprawdza się rewelacyjnie! Również i ja zaczęłam z nim przygodę, nie mam niestety zdolności do rysowania pięknych równiutkich wzorków na pierniczkach, ale liczy się fajna zabawa :) W dekorowaniu standardowo pomagała mi córka.


Składniki:

1 białko
1 szklanka cukru pudru
sok z cytryny
barwniki spożywcze (najlepiej w żelu)

Sposób wykonania:

1. Białko i cukier przekładamy do miski, miksujemy na wolnych obrotach ok 8-10 minut. Następnie dodajemy sok z cytryny (u mnie 1 łyżeczka soku, bo chciałam by lukier wyszedł mi średnio gęsty), znów dokładnie zmiksować. Dodatek soku z cytryny sprawi, że lukier będzie śnieżnobiały. Gotowy lukier nie powinien spływać np. z łyżki lub szpatułki. Powinien być również gładki bez żadnych grudek.
2. Jeśli chcemy uzyskać rzadszy lukier, dodajemy więcej soku z cytryny. Ilość musimy sami kontrolować wedle uznania.
3. Jeśli chcemy, by lukier był kolorowy, do miseczek przekładamy porcje lukru, dodajemy barwnik i mieszamy. Barwnik żelowy fajnie się sprawdzi, bo łatwo go wymieszać z lukrem i go nie rozrzedza.
4. Dekorujemy pierniczki / ciasteczka / wypieki. Lukier królewski ładnie i dość szybko zastyga.
5. Lukier można przechowywać nie dłużej niż 48 godzin. Wystarczy miskę z lukrem przykryć wilgotną ściereczką i trzymać w chłodnym miejscu. 

Udanej zabawy!
Polukrowane szwedzkie pierniczki
Polukrowane kakaowe pierniczki

5 komentarzy:

  1. No super, a masz dekorator czy woreczek foliowy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że udało mi się trafić na Twój przepis na lukier przed weekendem, ponieważ w sobotę planuję pieczenie pierników :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. To bardzo dobry lukier. Znam go, ale gorzej u mnie z dekoracją. Tobie udało się to znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!