12 stycznia 2024

Placki ziemniaczane ze szpinakiem i jajkiem sadzonym

 Zapraszam po nową odsłonę placków ziemniaczanych. Rok temu jadłam takie w barze mlecznym* w Warszawie i bardzo mi smakowały. Odtworzyłam je po swojemu i wyszło pyszniutko!

Składniki:

Placki: 

  • 5-6 ziemniaków 
  • 1 jajko
  • 1 cebulka
  • 1-2 łyżki mąki 
  • sól, pieprz

Dodatkowo:

  • szpinak, może być mrożony
  • sól, pieprz
  • ząbki czosnku
  • 1 jajko na każdy placek
  • olej do smażenia 
  • koperek do posypania

Sposób przygotowania:

1. Szpinak przełożyć na patelnię, smażyć do uzyskania pożądanej konsystencji. dodać sól, pieprz i zmiażdżony czosnek (ilość wedle smaku).

2. Cebulę drobno posiekać. Obrane ziemniaki zetrzeć na tarce o małych oczkach. Cebulę i ziemniaki umieścić w jednej misce, dodać mąkę, jajko, sól, pieprz i wymieszać. 

3. Na oleju usmażyć placki na rumiano, a następnie zrobić jajka sadzone. 

4. Na talerzu umieścić placki, na to wyłożyć szpinak i jajko sadzone. Oprószyć koperkiem.

Smacznego!!!

Wcześniej wspomniany Bar Mleczny znajduje się w Warszawie przy ulicy Lindleya 14. Jedzenie mają tam przepyszne i polecam Wam serdecznie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!