12 kwietnia 2022

Ciasto z masą kajmakową i krakersami

 Jak tylko zobaczyłam to ciasto u Ewy, to wiedziałam, że prędzej czy później je zrobię. I jednak zrobiłam je prędzej. Smakiem przypomina mi to moje ciasto 3bit, które bardzo lubię. Tu zamiast herbatników są słone krakersy, które fajnie przełamują słodycz masy kajmakowej. I robi się całkiem szybko. Najlepiej smakuje na drugi, a nawet na trzeci dzień. Polecam serdecznie 😋😊

Składniki (blaszka 32x20cm lub mniejsza):

Biszkopt:

  • 6 jajek
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 2 łyżki oleju

Masa kajmakowa:

  • 200 g masła w temp. pokojowej
  • 3/4 puszki masy kajmakowej (Gostyń)

Dodatkowo:

  • pozostała część masy kajmakowej z puszki
  • duża paczka krakersów
  • migdały - u mnie krojone w słupki

Sposób przygotowania:

1. Zrobić biszkopt, białka ubić na sztywno, partiami dodawać cukier, a potem żółtka. Potem dodać mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać olej i wymieszać. Ciasto przelać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180*C. Wystudzić i przekroić na dwa blaty.

2. Zrobić masę, masło utrzeć na puch, dodawać partiami kajmak. 

3. Przełożyć ciasto: jeden blat cienko posmarować 1/3 masy kajmakowej, wyłożyć warstwę krakersów, znów 1/3 masy, krakersy i reszta masy. Przyłożyć blatem biszkoptowym. Wierzch ciasta posmarować cienko warstwą kajmaku z puszki, posypać pokruszonymi krakersami i migdałami.

Smacznego!!!

Źródło: smakinatalerzu.pl


3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!