9 kwietnia 2022

Muffinki z prażonymi jabłkami

 Miałam kilka jabłek, które aż wołały o wykorzystanie. Dzień wcześniej z myślą o przygotowaniu ryżu z jabłkami obrałam je, pokroiłam i uprażyłam z dodatkiem cukru i cynamonu. Z jednej części zrobiłam ryż z jabłkami, a z drugiej muffinki.

Co do muffinek - bardzo polecam. Wyszły mięciutkie, długo zachowują świeżość i śmiało można je przygotować i na co dzień i w święta. Idealne do kawki, herbatki, można zapakować do szkoły i pracy. Do wielkanocnej święconki również się polecają🙂

Składniki (na 12-16 sztuk):

  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 200ml mleka
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki oleju
  • aromat waniliowy
  • ok 1 szklanki prażonych jabłek z dodatkiem cynamonu (mogą być ze słoika)

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki poza jabłkami umieścić w misce, zmiksować krótko tylko do połączenia składników. 

2. W formie na muffinki umieścić papilotki, do każdej nakładać po łyżce ciasta, następnie po łyżeczce prażonych jabłek i na koniec znów po łyżce ciasta. 

3. Piec w piekarniku nagrzanym do 180*C przez około 20 minut.

4. Ostudzone można oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: mniammniam.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!