22 marca 2022

Pesto z rukoli

Czasem jest tak, że zostaje mi sporo rukoli. Odkryłam, że można z niej przygotować naprawdę pyszne pesto. Jest idealne do makaronu czy kanapki. Polecam😁

Składniki:

  • 2/3 paczki rukoli - może być lekko zwiędnięta
  • 1/2 szklanki pestek słonecznika
  • 100-120 ml oleju lub oliwy
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól
  • odrobina miodu

Sposób przygotowania:

1. Nasiona słonecznika przesypać do wysokiego naczynia. Rozdrobnić je za pomocą blendera.

2. Dodać olej, czosnek, trochę soli i miodu, zbledować. Dodać rukolę i ponownie zblendować. Pesto przełożyć do słoika i włożyć do lodówki. 

Smacznego!!!

Źródło: olgasmile.com

3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie! Przyznaję się bez bicia, ale nigdy nie jadłam ani takiego pesto, ani klasycznego, z bazylii. Muszę kiedyś spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie robiłam jeszcze pesto. Trzeba będzie zrobić te pierwsze

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!