29 lipca 2023

Ciasto biszkoptowe borówkowe lato

 Ciasto wpadło mi w oko na Instagramie i postanowiłam od razu go zrobić. Zaczął się już w pełni sezon na borówkę amerykańską, którą wykorzystałam do tego ciasta. Można również użyć jagód leśnych. 

A ciasto typowo letnie, z sezonowymi owocami i niebieską galaretką, która tutaj kojarzy mi się z błękitem nieba i wody w wakacje.

Składniki:

Biszkopt (20x34cm): 

  • 4 jajka
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa śmietanowa:

  • 700 g śmietany 30%
  • 2 łyżki cukru pudru, lub wedle uznania do smaku
  • 2 galaretki cytrynowej
  • 250 ml gorącej wody
  • około 500 g borówki amerykańskiej

Dodatkowo:

  • 1 niebieska galaretka
  • 400 ml gorącej wody

Sposób przygotowania:

1. Zrobić biszkopt. Białka ubić ze szczyptą soli, następnie dodać cukier, ubić. Dodawać po jednym żółtku, a na końcu przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Upiec, ostudzić całkowicie i przekroić na dwa blaty. 

2. Galaretki cytrynowe dokładnie rozpuścić w 250 ml gorącej wody. Ostudzić. Dobrze schłodzoną śmietanę ubić z cukrem pudrem. Do ubitej śmietany wlać zimną galaretkę cytrynową, zmiksować. Na koniec dodać większą część borówki amerykańskiej, wymieszać całość łyżką. 

3. Jeden z biszkoptów nasączyć mocnym naparem z herbaty. Wyłożyć połowę masy. Przyłożyć biszkoptem, nasączyć i dać kolejną warstwę masy. Wyrównać, a na wierzchu masy wyłożyć pozostałe borówki. Wstawić ciasto do lodówki.

4. Niebieską galaretkę rozpuścić w 400 ml gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stężenia. Następnie wyłożyć na wierzch ciasta i całość schłodzić w lodówce. 

Smacznego!!! 

Źródło, z moimi zmianami: Instagram, Orchideli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!