18 lipca 2023

Pizza ze szpinakiem i boczkiem

 Nie ma jak domowa pizza. Zawsze wrzucam na nią to co mam w lodówce. Akurat miałam resztki szpinaku z własnej działeczki i trzeba było je w końcu wykorzystać. 

Składniki:

Ciasto:

  • 250 g mąki pszennej (najlepiej typ 00)
  • 150 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 25 g świeżych drożdży 
  • płaska łyżeczka soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek

Dodatkowo:

  • 2 garści świeżego szpinaku
  • pokrojony i posmażony boczek 
  • cebula pokrojona w piórka 
  • ser mozzarella 
  • sos pomidorowy - u mnie Napoli 
  • przyprawa do pizzy

Sposób przygotowania:

1. Drożdże wymieszać z cukrem, 1 łyżeczką mąki i częścią ciepłej wody. Odstawić do wyrośnięcia. W międzyczasie przesiać resztę mąki, dodać sól. Podać podrośnięty rozczyn, oliwę i zagnieść gładkie ciasto. 

2. Ciasto uformować w dowolny kształt. (My tym razem ciasto podzieliliśmy na 3 kawałki i uformowaliśmy 3 małe pizze). Posmarować sosem pomidorowym, wyłożyć szpinak, boczek, cebulę. Posypać przyprawą i na wierzchu ułożyć pokrojoną mozzarellę. 

3. Piec w 200*C przez 15-20 minut do zrumienienia brzegów. Przed podaniem posypać jeszcze świeżym szpinakiem i skropić oliwą. 

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam domową pizzę. To właśnie świetny pomysł na czyszczenie lodówki z resztek. Aż mam ochotę upiec dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Zawsze od czasu do czasu warto zrobić czyszczenie lodówki 😁

      Usuń
  2. Wspaniałe ciasto i przepiękna pizza <3!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!