20 lutego 2023

Kotlety mielone z kurczaka

 Kotlety mielone z kurczaka były dla mnie miłym zaskoczeniem. Ich smak bardzo przypadł mi do gustu i z pewnością będę je robić częściej.

Składniki:

  • 3 pojedyncze piersi z kurczaka (u mnie 600 g)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • kajzerka + mleko do namoczenia
  • sól, pieprz
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Mięso umyć osuszyć, oczyścić i zmielić (rozdrobniłam w blenderze).

2. Do mięsa dodać drobniutko posiekaną cebulkę (można ją również zmielić w maszynce wraz z mięsem), zmiażdżone ząbki czosnku, jajko, odciśniętą z mleka kajzerkę, doprawić solą i pieprzem. Dokładnie wymieszać. Jeśli masa jest bardzo rzadka dodaję 1 łyżkę suchej kaszy manny lub bułki tartej. Odstawić na około 15-20 minut.

3. Z masy mięsnej uformować kotleciki, lekko spłaszczyć, obtoczyć w bułce tartej. Usmażyć na rumiano z obu stron na rozgrzanym oleju. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!!!



2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!