27 maja 2021

Lekkie ciasto z rabarbarem i galaretką

 Przynajmniej raz w sezonie przygotowuję ciasto z rabarbarem.

 
 
Składniki (blaszka 36x24):
 
Ciasto:
  • 6 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 150 ml oleju
Dodatkowo:
  • 3-4 łodygi rabarbaru
  • zielona galaretka rozpuszczona w 300 ml gorącej wody
Sposób wykonania:

1. Rabarbar umyć, obrać ze skórki i pokroić na półcentymetrowe plasterki.
2. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, partiami dodawać cukier i cukier waniliowy, a potem po jednym żółtku. Cienką strużką wlać olej, a potem dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. 
3. Ciasto przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch rozłożyć rabarbar. 
4. Piec w 170 st. C przez ok 50 minut (do suchego patyczka). Całkowicie przestudzić. 
5. Na wystudzone ciasto wyłożyć lekko tężącą galaretkę. Można też pominąć galaretkę, a same ciasto oprószyć cukrem pudrem.
 
Smacznego!!!


Przepis na ciasto: wszystkiegoslodkiego.pl, a galaretka to mój dodatek.

5 komentarzy:

  1. Takiego ciasta z rabarbarem jeszcze nie jadłem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic trudnego🙂 ciasto bardzo proste, nawet dla początkujących.

      Usuń
  2. Właśnie szukałam przepisu na ciasto z rabarbarem, może skorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta z rabarbarem polecają się🙂 zachęcam do skorzystania z przepisu.

      Usuń
  3. Piękne ciasto ja zrobiłam ostatnio podobne, tylko bez galaretki https://ania-gotuje.pl/przepis/wilgotne-ciasto-drozdzowe-z-rabarbarem/ Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!