30 czerwca 2019

Gołąbki z kaszą jaglaną i mięsem

Robiliście w tym sezonie gołąbki? Ja właśnie zrobiłam takie na bazie kaszy jaglanej. Wyszły naprawdę pyszne.


Składniki:

1 duża główka młodej kapusty

Farsz:
500 g mielonego mięsa (u mnie od łopatki)
1 szklanka suchej kaszy jaglanej
1 duża cebula
kilka suszonych grzybków
sól, pieprz
majeranek

Sposób wykonania:

1. Z kapusty wyciąć głąb, włożyć do szerokiego garnka z wrzątkiem i odrobiną octu (1 łyżka octu w wodzie pomoże zapobiec rozrywaniu się liści). Zdejmujemy kolejno liście.
2. Robimy farsz, cebulę posiekać zrumienić mocno na oleju, zdjąć podsmażoną cebulę, następnie dać mięso i smażyć, aż nie będzie surowe.
3. Kaszę przepłukać w dużej ilości wody, zalać 2 szklankami wody, dodać soli i gotować do miękkości (ok 15-20 minut).
4. Grzyby zalać wrzątkiem, pozostawić na 15 minut, by troszkę zmiękły, po czym drobno pokroić.
5. Mięso, ugotowaną kaszę, cebulę i grzyby wymieszać, dodać majeranku, soli i pieprzu i jeszcze raz zamieszać.
6. Z liści kapusty odkroić zgrubiałą część, nakładać farsz, zwijać dość ciasno.
7. W dużym garnku na spodzie położyć 1-2 liście kapusty, ułożyć ciasno obok siebie gołąbki, zalać wodą do 2/3 wysokości, całość przykryć liśćmi kapusty i pokrywką. Piec w 180 st.C przez 60-70 mniut. Najlepiej sprawdzać, czy kapusta na gołąbkach podczas pieczenia zmiękła.
8. Podawać z sosem pomidorowym. Robiłam sos na soku pomidorowym, dodałam jeszcze koperku.

Z podanych składników wyszło mi 15 gołąbków z młodej kapusty.

Smacznego!!!


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!