21 października 2017

Sernik na gotowanym budyniu z wiśniami

Ponoć ten sernik był swego czasu dość popularny. A że lubię odkurzyć stare przepisy, to i wypróbowałam tego wypieku. Gotowany budyń to dodatek do masy serowej. Sprawia, że sernik jest kremowy i wilgotny. Bardzo polecam! Oczywiście wiśnie można zamienić na inne owoce.


Składniki:

Ciasto kakaowe:
200 g masła
100 g cukru
1 jajko
3-4 łyżki śmietany
1 czubata łyżka kakao
400 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody

Masa serowa:
ugotowany budyń (600 ml mleka, 2 budynie śmietankowe, 1/3 szklanki cukru)
4 jajka
1/2 szklanki cukru
1 kg mielonego białego sera
1 opakowanie budyniu śmietankowego
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
ok 2 szklanki wiśni (świeżych, mrożonych, z konfitury lub z zalewy)

Sposób przygotowania:

1. Składniki na kruche ciasto zagnieść. Zawinąć w folię i schłodzić przez 30-60 minut w lodówce.
2. W międzyczasie przygotować masę serową. Jajka ubić z cukrem, dodawać stopniowo ser, potem po łyżce ugotowanego i wystudzonego wcześniej budyniu. Na koniec dodać proszek budyniowy i mąkę ziemniaczaną. Dokładnie wymieszać.
3. 2/3 kruchego ciasta wyłożyć na spód blaszki (24x36cm), wylać masę serową. Na wierzch ułożyć wiśnie, a na owoce zetrzeć pozostałe kruche ciasto. Całość piec w 180st.C przez godzinę.

Smacznego!!!

Źródło: Szczypta słodyczy

26 komentarzy:

  1. Wow, naprawdę mega smaczny serniczek :) Jadłam już taki kiedyś :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego serniczka jeszcze nie widziałam, z taką masą serowo-budyniową na pewno jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammm sernik to moje ulubione ciasto, szczególnie w takim wydaniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Witak Aniu. Wieki mnie u Ciebie nie było i pewnie dalej bym milczała, ale Ty o mnie nie zapomniałaś, za co Ci bardzo dziękuję. Ograniczam do minimum bywanie w sieci, bo mam duży kłopot z oczami. Okulary to nie wszystko, w jednym oku widzę tak jakbym widziała wszystko w krzywym zwierciadle i niestety nikt nie wie jaka jest tego przyczyna. A sernik Aniu wspaniały, mam na niego przepis tylko bez wiśni, a w takim połączeniu jest jeszcze smaczniejszy. Na pewno Twój przepis wypróbuję , zapisałam sobie w kajeciku wirtualnym. Pozdrawiam bardzo cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, przykro słyszeć, że chorujesz... Życzę Ci jak najlepiej - przede wszystkim powrotu do zdrowia! Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Budyń i ciasto, to jak zjeść ciastko i mieć ciastko

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda ze nie mozna kserowac pani przepisow a pisa recznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie ma akurat opcji bezposredniego wydruku. Nie myslalam nawet o tym. Ale mozna skopipwac przepis do dokumentu Word i wtedy wydrukowac.

      Usuń
  7. Szukałam jakiegoś fajnego przepisu na jutro,już mam.Dzięki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. To brzmi i wygląda tak smakowicie, że zaraz lecę do sklepu po wszystkie produkty. Jestem ciekawa jak wyjdzie. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam serniki :) ten wygląda przepysznie :) Czy zamiast wiśni można dodać inne owoce? ;)

    Zapraszam do mnie: http://motylkowakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik wyśmienity.Już go piekłam.Dzisiaj znowu zamierzam. Jedyny mankament przepisu to potrzeba przeliczania gramów- niestety nie mam wagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, moja waga kuchenna już od kilku miesięcy odmawia posłuszeństwa, ale korzystam z gotowych przeliczników, np. 1 szklanka o poj 250 ml to np 160 g mąki pszennej ipt.

      Usuń
  11. Beautiful photography and excellent content. Thanks for sharing with us.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cheesecake is really testy . Liked and appreciate your well shared . Thank you .

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej a spodu nie trzeba zapiec wcześniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, nie ma takiej potrzeby. Sernik pieczemy w całości.

      Usuń
  14. Pyszny serniczek, mało słodki (więc dla mnie pycha) i bardzo delikatny 😍 Polecam gorąco przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wlasnie robie ten sernik z budyniem i wiśniami jeszcze nie robilam wyprubuje to na moich gościach których spodziewam się jutro będzie napewno pyszny pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!