17 marca 2016

Tort biszkoptowy z kremem mascarpone

W tym roku robiłam dwa torty na urodziny córki, jeden na przyjęcie z rodzinką, a drugi na przyjęcie z koleżankami córeczki z przedszkola. Ten jest akurat tym drugim (pierwszy też się pojawi na blogu). Na życzenie córki masa była biała. Bardzo lubię masy na bazie mascarpone - są bezproblemowe, szybkie w przygotowaniu, a przede wszystkim pyszne. Do tego jeszcze domowy dżem z czarnej porzeczki świetnie przełamuje słodycz kremu. Polecam!


Składniki (tortownica 23-25 cm)

Biszkopt różowy:
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 8 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • barwnik - u mnie czerwony
Biszkopt z makiem:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka suchego maku
Krem mascarpone:
  • 500 g serka mascarpone
  • 300 ml śmietanki 30%
  • 3 łyżki cukru pudru
  • sok z cytryny do smaku
  • barwnik czerwony
Do nasączenia:
  • sok z połówki cytryny
  • woda
  • cukier
Dodatkowo: 
  • dżem z czarnej porzeczki

Sposób wykonania:

1. Przygotować biszkopt różowy: białka ubić na sztywno, dodać cukier, ubić, a potem kolejno po jednym żółtku. Dodać mąki przesiane z proszkiem do pieczenia i zmiksować na najmniejszych obrotach. Na koniec dodać barwnik i dokładnie wymieszać. Ciasto wylać na tortownicę posmarowaną masłem i obsypaną bułką tartą. Piec w 180 st. C ok 30 minut (do suchego patyczka). Biszkopt dobrze wystudzić i przekroić na dwa blaty.
2. W identyczny sposób przygotować biszkopt z makiem, ale na koniec zamiast barwnika dodać suchy mak do ciasta. Po upieczeniu wystudzić.
3. Zrobić krem: śmietankę ubić z cukrem, dodać serek mascarpone i sok z cytryny, wymieszać. Odrobinę masy odłożyć do osobnej miseczki, dodać czerwony barwnik i wymieszać.
4. Przełożyć tort: Blat różowy nasączyć wodą wymieszaną z sokiem z cytryny i cukrem, posmarować cienką warstwą dżemu porzeczkowego, wyłożyć część kremu. Na to wyłożyć biszkopt z makiem, nasączyć, wyłożyć krem. Osobno posmarować cienką warstwą drugi różowy blat i posmarowaną stroną przyłożyć na krem. Nasączyć biszkopt. Tort posmarować resztą białego kremu, a różowym kremem zrobić dowolne dekoracje.
5. Tort schłodzić kilka godzin przed podaniem.

Smacznego!!!
 

9 komentarzy:

  1. Właśnie kupiłam serek:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie używam barwników tylko sok z buraka lub zmiksowane truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny torcik i na pewno przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo smacznie wygląda i fajny blog zapraszam na moj nowy blog http://moje-wyroby.blog.pl/pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ten tort i na pewno przepyszny. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny torcik! Radosnych Świąt! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały tort. Zrobiłam na urodzinki mojej Karinki. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny tort 😊 i napewno pyszny, też ostatnio robiłam dla syna, ale zamiast mąki ziemniaczanej dałam budyń waniliowy lub śmietankowy i bardzo dobry wyszedł 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny tort �� ostatnio robiłam ale małej modyfikację zrobiłam i zamiast mąki ziemniaczanej dałam budyń waniliowy lub śmietankowy i bardzo dobry wyszedł ��

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!