9 lutego 2024

Pizza z oliwkową pastą i serem camembert

 Czy wiecie, że dziś 9 lutego przypada międzynarodowy dzień pizzy? 

Zapraszam was po przepis na pyszną domową pizzę. Bazą jej nie jest jak zawsze sos pomidorowy, ale pasta z oliwek. Przywiozłam ją z Malty, odrobinę mi zostało i wykorzystałam właśnie do pizzy. Wyszła naprawdę pysznie. 

Składniki: 

Ciasto:

  • 250 g mąki pszennej (najlepiej typ 00)
  • 150 ml ciepłej wody
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 25 g świeżych drożdży 
  • trochę oliwy
  • 1 płaska łyżeczka soli 

Dodatkowo: 

  • pasta z oliwek (można samodzielnie zblendować oliwki z odrobiną oliwy z oliwek)
  • 4 pieczarki pokrojone w plasterki- u mnie wcześniej podsmażone na oleju
  • 4 plasterki szynki 
  • 1/2 serka camembert
  • zielone oliwki
  • 4 pomidorki koktajlowe
  • kawałek czerwonej cebuli
  • kawałek mozzarelli 
  • zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:

1. Drożdże wymieszać z cukrem, 1 łyżeczką mąki i częścią ciepłej wody. Odstawić do wyrośnięcia. W międzyczasie przesiać resztę mąki, dodać sól. Podać podrośnięty rozczyn, oliwę i zagnieść gładkie ciasto.

2. Ciasto rozciągnąć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować pastą oliwkową. Wyłożyć składniki: szynkę, pokrojone oliwki, camembert, pokrojoną w piórka cebulę, pieczarki, pokrojone w plasterki pomidorki, całość posypać ziołami prowansalskimi. 

3. Pizzę piec w 200*C przez 15-20 minut. W połowie pieczenia posyłać ją jeszcze tartą mozzarellą. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!