6 czerwca 2022

Dżem z truskawek i rabarbaru

 Połączenie słodkich truskawek z kwaśnym rabarbarem jest świetne. Wcześniej robiłam ciasta czy kompot z tymi dodatkami, a teraz czas na zapasy na zimę. Dżem wyszedł naprawdę super😋

Składniki:

  • 250g rabarbaru - już oczyszczonego
  • 600-700g truskawek
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 szklanka (z górką) cukru

Sposób przygotowania:

1. Obrany rabarbar pokroić w mniejsze kawałki. Umyte truskawki pokroić na mniejsze części. 

2. W garnku o grubym dnie umieścić truskawki, rabarbar, sok z cytryny i cukier. Całość pozostawić na około 2 godziny. Po tym czasie postawić na kuchence i smażyć przez około 1 godzinę. Od czasu do czasu zamieszać. Gotować bez pokrywki.

3. Gorący dżem przełożyć do słoiczków, pasteryzować przez 15-20 minut. Z podanej porcji wyszło mi 4 słoiczki.

Smacznego!!!


6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie rabarbaru :D Ja uwielbiam łączyć rabarbar właśnie ze słodkim ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, połączenie słodkich truskawek i kwaśnego rabarbaru jest idealne.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!