11 czerwca 2020

Lekkie ciasto z truskawkami

Co roku przynajmniej raz w sezonie piekę ciasto z truskawkami. Tym razem chciałam, żeby było lekko i szybko. Wzorowałam się nas jednym z przepisów siostry Anastazji, użyłam jednak połowę mniej jogurtu oraz pominęłam warstwę z galaretką truskawkową. Wyszło naprawdę pyszne ciasto. Sami spróbujcie!



Składniki (blaszka 20x36cm):

4 jajka
1 szklanka mąki
2/3 szklanki cukru
1 łyżka oleju
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 duże kubki jogurtu naturalnego
4 łyżki cukru pudru
4 łyżeczki żelatyny

2 galaretki agrestowe + 500 ml wody
truskawki

Sposób wykonania:

1. Zrobić biszkopt: białka ubić ze szczyptą soli, stopniowo dodawać cukier, a potem żółtka. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao, a na koniec łyżkę oleju. Piec w 170 st.C przez 30 minut.
2. Jogurt przełożyć do miski, dodać cukier puder i wymieszać. W niewielkiej ilości gorącej wody dokładnie rozpuścić żelatynę. Do żelatyny dodać łyżkę jogurtu, wymieszać. Dodać kolejną łyżkę i znów wymieszać. Dopiero wtedy dodać żelatynę do pozostałego jogurtu, dokładnie połączyć. Unikniemy wtedy niechcianych grudek żelatyny w masie jogurtowej. Lekko tężącą masę jogurtową przełożyć na wystudzony biszkopt. Na warstwie jogurtowej ułożyć połówki truskawek. Całość włożyć do lodówki, by masa dobrze stężała.
3. Na koniec wykładamy galaretkę zieloną rozpuszczoną w 500 ml wrzątku, ostudzoną, lekko tężącą. Ciasto schłodzić w lodówce.

Smacznego!!!

Źródło: Na podstawie ciasta siostry Anastazji z książki "143 przysmaki siostry Anastazji"

3 komentarze:

  1. Wygląda cudnie i na pewno tak samo smakuje. Pozdrawiam cieplutko i życzę dobrej nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta z truskawkami i galaretką to najlepsze co może być latem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!