8 lipca 2017

Kotlety mielone z pieczarkami

Rzadko robię mielone, ale jak już się za nie zabiorę to lubię coś dodać, np. jak tu pieczarki.


Składniki:

500 g mięsa mielonego od szynki lub łopatki
1 cebula
kilka pieczarek
1 jajko
majeranek
sól, pieprz
2 ząbki czosnku
kasza manna do zagęszczenia masy mięsnej
kilka łyżek zimnej wody
olej do smażenia
bułka tarta do panierowania

Sposób wykonania:

1. Cebulę i pieczarki obrać, cebulkę drobno posiekać, a pieczarki pokroić w kosteczkę lub zetrzeć na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Na patelni rozgrzać olej, poddusić cebulkę z pieczarkami.
2. Do mięsa wbić jajko, dodać majeranek, sól, pieprz, 2 zmiażdżone ząbki czosnku, dorzucić pieczarki z cebulą, całość zamieszać i dodać tyle suchej kaszy manny i dodać tyle łyżek zimnej wody, aż masa będzie zwarta i nie będzie się rozpadać.
3. Z masy formować małe kotlety, każdy obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron do zrumienienia.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystkie mielone:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis bo ostatnio wrzuciłam do koszyka mielone w sklepie a teraz nic mi nie przychodziło na myśl skorzystam z Twojego przepisu pozdrawiam http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis, lubię takie propozycje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!