28 lipca 2017

Biszkopt z borówkami, bitą śmietaną i galaretką


Składniki (blaszka 24x28cm):

Biszkopt:
4 jajka
5 łyżek mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki cukru

Śmietana:
330 ml śmietany 30%
2 płaskie łyżeczki żelatyny + woda do rozpuszczenia
3 łyżki cukru
olejek waniliowy do smaku
garść borówek - należy je zblenderować
trochę borówek w całości

Galaretka:
1 czerwona galaretka rozpuszczona w 300 ml wody
borówki

Sposób wykonania:

1. Przygotować blaszkę: białka ubić, dodać cukier, potem stopniowo żółtka, a na koniec delikatnie wmieszać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia.  Ciasto przełożyć na blachę wyłożoną papierem. Piec 30-40 minut w 180 st.C. Ostudzić.
2. W niewielkiej ilości ciepłej wody rozpuścić żelatynę. Odstawić do wystudzenia. Ubić śmietanę z cukrem. Dodać żelatynę, zblenderowane borówki  oraz olejek waniliowy. Dokładnie wymieszać. Na koniec dodać trochę całych borówek. Odstawić do lodówki, by masa lekko stężała.
3. Masę wyłożyć na biszkopt, wierzch posypać borówkami i wylać tężącą czerwoną galaretkę. Ciasto włożyć do lodówki na kilka godzin.

Smacznego!!!

18 komentarzy:

  1. Idealne na podwieczorek przy herbatce, herbatę robimy sobie na prozdrowotnej wodzie redox i trochę tym uspokajamy wyrzuty sumienia po zjedzeniu solidnej porcji takiego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale słodko to wygląda. Zaraz zabieram się do pracy, bo na weekend sobie czegoś takiego nie odmówie mimo diety :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne ciasto na tę porę roku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie sie śmietana zsiadła jak tylko dodałam żelatynę 😞 żelatyna była zimna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nowosc. Jeszcze mi sie to nigdy nie przytrafilo a czesto takie masy robie...

      Usuń
  5. dla mnie tez sie to przytrafiło Magda ,mysle ze to wina śmietany ,przy takich wysokich temperaturach widocznie nie stała w lodówce tylko na półce w sklepie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto bardzo dobre zrobiłam z jagodami i malinami

    OdpowiedzUsuń
  7. Pplecam tozmoeszac troche smietany w zelatynie i dopiero wlac do reszty;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobię na urodziny mamy. Wygląda obłędnie 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogą być użyte owoce mrożone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, nie próbowałam, ale wydaje mi się, że powinno być ok.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!