24 stycznia 2017

Udka w białym sosie

Jeśli szukacie pomysłu na udka to polecam ten :) Wyszło fajne miękkie mięsko, do tego sos jest równie smaczny.


Składniki:
  • 3-4 udka
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki octu winnego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego majeranku
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • olej
  • sól, pieprz
  • ok 200-250 ml wody
  • 150 ml śmietany 18%
  • 1-2 łyżki mąki
Sposób przygotowania:

1. Udka umyć, przekroić na pół. Na patelni rozgrzać olej, zrumienić udka z obu stron.
2. W międzyczasie cebulę obrać i pokroić w piórka.
3. Mięso na patelni oprószyć solą i pieprzem z obu stron, dodać cebulę i zmiażdżone ząbki czosnku, następnie ocet winny, chwilę poddusić po czym wlać wodę - tyle, aby mięso było do połowy zanurzone w wodzie. Dodać suszone zioła, przykryć pokrywką i dusić 30-40 minut. W międzyczasie uzupełnić wodę jeśli to konieczne.
4. Mięso wyjąć z wywaru, do wywaru dodać 1/2 łyżeczkę kminku. W kubku wymieszać śmietanę z mąką i odrobiną zimnej wody. Wlać do wywaru, energicznie wymieszać, by sos był gładki. Doprowadzić do zagotowania, po czym dodać mięso.
5. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!!!

Źródło: skutecznie.tv

10 komentarzy:

  1. Z nieba mi spadlas z tym przepisem - wszystkie skladniki mam, juz sie szykuje do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sos musi być przepyszny. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobnie tylko potem sos miksuję żeby moja córka go zjadła ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawe :-) moje dzieciaki na szczescie jedza bez miksowania :-)

      Usuń
  4. Hej łatwo i pysznie:) Uczę się od Ciebie :) gotuję dla żony:) i córki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!