21 kwietnia 2021

Cytrynowy deser jogurtowy

 Szukałam ostatnio pomysłu na coś lekkiego i orzeźwiającego i natrafiłam na taki oto deser. Jako dodatek doskonale sprawdził się tu sok z cytryny marki Limmi. Wyszło naprawdę pysznie, lekko, orzeźwiająco i szybko :-)

Składniki (na 4 małe porcje):

  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • 125 ml gorącej wody
  • 3-4 łyżki soku Limmi z cytryny
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 2 łyżeczki cukru (lub do smaku) 
  • tarta skórka z cytryny

Sposób wykonania:

1. Żelatynę z cukrem rozpuścić w wrzątku i dokładnie wymieszać. Lekko przestudzić. 

2. Do wody z żelatyną i cukrem dodać jogurt i dokładnie zmiksować np.blenderem. Następnie dodać soku z cytryny i jeszcze raz wymieszać. Można też dodać odrobinę otartej skórki z cytryny.

3. Masę przelać do foremek - u mnie była to sylikonowa foremka w kształcie różyczek. Włożyć do lodówki na 1 godzinę.

4. Po tym czasie foremki na chwilkę włożyć do ciepłej wody i wyjąć deser, ułożyć na talerzykach. Ozdobić otartą skórką z cytryny lub cukrem pudrem. 

Smacznego!!!


Źródło: straga.pl

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!