30 kwietnia 2020

Angielski pudding z rodzynkami / Bread and butter pudding

Tak proste, a tak pyszne. Kolejny szybki przepis, który testowałam niedawno. Miałam kilka słodkich bułeczek więc wyczarowałam z nich takie cudo. Było idealne na kolację.


Składniki:

3 lekko czerstwe słodkie bułeczki (może być też kawałek chałki)
100 ml mleka
1 jajko
masło
100 ml śmietanki 30% (nie miałam, to dałam 18%)
garść rodzynków
cukier waniliowy
1 łyżka cukru

Sposób wykonania:

1. Bułeczki pokroić na jednocentymetrowe kromki. Kadą z jednej strony posmarować masłem. Naczynie do zapiekania posmarować masłem, ułożyć w nim kromki tak, by na siebie zachodziły.
2. Jajko roztrzepać z cukrem, cukrem waniliowym i śmietanką.
3. między kromki włożyć rodzynki ( w wersji dla dorosłych mogą być moczone wcześniej w alkoholu). Masą jajeczno-śmietanową zalać kromki, lekko docisnąć i odstawić na 10-15 minut, by kromki wchłonęły mleko.
4. Wierzch można posypać grubym cukrem (pominęłam). Piec ok 30 minut w 160 st.C. Podawać od razu, jako dodatek polecam kwaśny dżem (np. pomarańczowy).

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!