12 maja 2018

Szybkie sezonowe ciasto na oranżadzie

Trafiłam na ten przepis zupełnie przypadkiem. To świetna baza na ciasto z sezonowymi owocami lub z rabarbarem jak u mnie. Oranżadę można również zastąpić wodą gazowaną.


Składniki (blaszka 26x34cm):

5 jajek
1 szklanka cukru
szczypta soli
1 cukier waniliowy
3,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka oleju rzepakowego
1 szklanka białej oranżady (lub wody gazowanej)
1 litr sezonowych owoców lub kilka łodyg rabarbaru
cukier puder do oprószenia

Sposób przygotowania:

1. Jajka, sól i oba cukry ubić razem na puch. Dodać olej i zmiksować na małych obrotach.
2. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, partiami dodawać do ciasta i delikatnie miksować.
3. Na koniec wlać oranżadę i wymieszać delikatnie.
4. Blaszkę posmarować tłuszczem i oprószyć tartą bułką. Wyłożyć ciasto, a na wierzch owoce lub rabarbar.
5. Piec w 180 st.C przez45-50 minut - do suchego patyczka. Ostudzone ciasto oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Przyślij przepis

8 komentarzy:

  1. Aniu ty to zawsze cos fajnego znajdziesz. Z pewnoscia skorzystam z przepisu. Pozdrawiam. Magda z Łańcuta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto idealne, a ja jak na zlosc nie mam akurat napojow gazujacych w domu. Musze koniecznie wyprobowac ten przepis, wyglada tak smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczyłam to przepis to sama musiałam zaopatrzyć się w oranżadę :) Warto, polecam!

      Usuń
  3. O wodzie gazowanej w takich przepisach można usłyszeć, ale oranżada? W sumie, czemu nie? :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda mega apetycznie. Muszę spróbować, zwłaszcza, że sezon rabarbarowy w pełni :-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe wykorzystanie oranżady, raczej mało kto by wpadł na taki pomysł
    Pozdrawiamy Serdecznie – Da Pietro

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!