10 listopada 2014

Szarlotka tatrzańska

Witajcie! Ta szarlotka to pierwsze ciasto jakie upiekłam od narodzin synka. Jest to typowy jesienny wypiek z szarą renetą i cynamonem. Polecam!


Składniki:

25 dag mąki tortowej
25 dag mąki krupczatki
250 g margaryny / masła
100 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
2 łyżki kwaśnej śmietany

Nadzienie:
2 kg jabłek (szarej renety)
2-3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki cynamonu
1 cukier waniliowy

Sposób wykonania:

1. Mąki, cukier i proszek mieszamy, siekamy z zimną margaryną, dodajemy żółtka, śmietanę i szybko zagniatamy ciasto. Dzielimy na części 1/3 i 2/3, mniejszą wkładamy na godzinę do zamrażalnika, a większą częścią ciasta wykładamy blaszkę (24x36 cm). Blaszkę wkładamy do lodówki.
2. W międzyczasie obieramy jabłka, kroimy w cienkie plasterki (np. na szatkownicy). Dodajemy cukier puder, cukier waniliowy i cynamon, delikatnie mieszamy.
3. Jabłka wykładamy na schłodzone ciasto, docisnąć, wierzch posypać tartym ciastem z zamrażarki.
4. Całość piec w 170 st. C przez około 1 godzinę.
5. Gotowe ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Arabeska waniliowa

6 komentarzy:

  1. Świetne połączenie smaków. Bo jabłka i cynamon to doskonały duet. Szarlotka wygląda smakowicie ... mniam, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałam ochotę ostatnio zrobić taką tatrzańską szarlotkę. W końcu to moje regiony:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O a tatrzańskiej to nigdy nie jadłam:) Pysznie wygląda i jabłuszka ładnie w przekroju- aż cieknie ślinka na takie ciacho..

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Aniu. U Ciebie tatrzańska u mnie szarlotka zimowa, ale też z "Tatyr". Anusiu, masz jeszcze czas na bloga, bardzo obrotna z Ciebie kobitka. Potrzymaj synka za łapki za mnie - uwielbiam dziecięce rączki- zawsze miałam do nich słabość.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!