23 maja 2019

Malinowa chmurka

Tego ciasta chyba nie muszę przedstawiać ;-) Dodanie go do mojego blogu było kwestią czasu. Jadłam je już wielokrotnie, aż w końcu i ja przygotowałam blachę na Wielkanoc. Wspaniałe ciasto, krucha beza, pyszny krem, kruchy spód i owoce zatopione w galaretce... Ciasto warte pracy.  Spokojnie mogę powtórzyć po koledze, że to najlepsze ciasto na świecie!


Warto rozplanować wcześniej przygotowanie ciasta, pierwszego dnia pieczemy kruchy spód i bezę, kolejnego dnia składamy ciasto, a dopiero na trzeci dzień podajemy.

Składniki (blacha 33x23):

Kruche ciasto:
150 g mąki pszennej
100 g masła
30 g cukru pudru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
aromat waniliowy

Zagnieść ciasto, schłodzić przez godzinę w lodówce. Wyłożyć na blaszkę, nakłuć widelcem i piec 15-20 minut w 180st.C.

Beza:
3 białka, w temp. pokojowej
150 g cukru
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
40-50 g płatków migdałów

Białka ubić, dawać stopniowo po łyżce cukru, aż do wyczerpania. Piana powinna być szklista i gęsta. Pod koniec dodać mąkę ziemniaczaną. Wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem, wierzch posypać płatkami migdałów, piec ok 1 godzinę w 140 st.C. Beza powinna być chrupka i wypieczona. Najlepiej wystudzić ją w piekarniku pozostawiając bezę w nim na noc.

Krem:
500 ml śmietany 30-36% schłodzonej
250 g serka mascarpone
3 łyżki cukru pudru
aromat waniliowy

Wszystko włożyć do miski, ubić, aż krem będzie gęsty.

Maliny:
600 g malin świeżych lub mrożonych
3 galaretki malinowe
3,5 szklanki wrzątku

Galaretki rozpuścić we wrzątku, wymieszać z malinami.

Przełożyć ciasto (od dołu):
kruche ciasto
tężąca galaretka z malinami
krem mascarpone
beza

Ciasto na noc włożyć do lodówki. Wtedy przy krojeniu beza nie będzie stawiać oporu, pękać czy kruszyć się.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki

10 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze znamy i kochamy to ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne jest to ciasto ❤💙💚💛

    OdpowiedzUsuń
  3. Też go jadłem i to nie raz, cudowna słodkość! Pozdrawiam majowo! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda baaardzo smakowicie! Dziękuję za pomysł na urodzinowe ciasto :) Czy po wyłożeniu galaretki na kruchy spód należy włożyć je do lodówki aby dobrze stężało a dopiero potem nakładać krem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 23:02
      Tak, galaretka z malinami musi dobrze zastygnąć. Dzięki temu nie będzie problemów z rozsmarowaniem kremu.

      Usuń
  5. Właśnie się robi. Co za zbieg okoliczności. Moja malinowa chmurka jest bardzo podobna. Również pojawi się na moim blogu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam to ciasto, musze sie wreszcie odważyc je zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią, najtrudniejszy pierwszy krok. Ale malinowa chmurka jest warta pracy. To ciasto idealne ;-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!