22 maja 2021

Siekane kotlety z kurczaka we włoskim stylu

Dlaczego we włoskim stylu? Bo dodatki tutaj typowo włoskie: suszone w słońcu pomidory, parmezan, bazylia 🙂 Pyszne i szybkie, idealne na obiad, a nawet do pracy na zimną będą fajną przekąską.

Składniki:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka (u mnie ok 500g)
  • 5-6 kawałków suszonych pomidorów z zalewy olejowej
  • kilka listków świeżej bazylii - można też użyć 1 łyżeczki suszonej bazylii
  • 2 łyżki startego na tarce parmezanu
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. Piersi z kurczaka umyć, oczyścić z błonek, pokroić w drobną kostkę.

2. Suszone pomidory pokroić w kawałeczki, dodać do mięsa. Dodać starty parmezan, jajko, posiekaną bazylię, mąkę, sól i pieprz, dokładnie wymieszać. 

3. Patelnie i olej dobrze rozgrzać, nakładać porcjami masę mięsną i smażyć z obu stron na rumiano. U mnie 1 łyżka ciasta z mięsem to 1 kotlecik. Z podanej porcji wyszło mi 10 niedużych kotlecików. 

4. Podawać z ziemniakami, frytkami, ryżem, surówką - tak naprawdę co kto lubi 😋

Smacznego!


Źródło: everyday-delicious.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!